Met deze tips heb jij je website in no time verbeterd!
Met deze tips heb jij je website in no time verbeterd!

Met deze tips heb jij je website in no time verbeterd!

Online zaken doen!

Je website is natuurlijk heel belangrijk om zo veel mogelijk uit je bedrijf te halen. Je wilt dat zo veel mogelijk potentiële klanten je website zien. Maar hoe zorg je er ook daadwerkelijk voor dat je je website goed hebt ingericht voor de bezoekers. Hieronder hebben we 9 tips voor je op een rijtje gezet!

1. Zoek de juiste onderwerpen voor je content 


Vraag je af wat de missie en visie van je bedrijf is. Kijk door de ogen van je doelgroep en bedenk welke content voor hen waardevol en relevant is. Kom je er nog niet helemaal uitkomen? Dan kun je verschillende tools zoals enquêtes, Google Analytics en Facebook statistieken inzetten om de juiste content te bepalen.

2. Start de speurtocht naar zoekwoorden


Kijk net zoals in stap 1 door de ogen van je doelgroep. Baseer op de vraag van je doelgroep, je zoekwoorden. Welke woorden gebruikt jouw doelgroep wanneer ze naar jouw dienst of product zoeken? Denk hierbij ook aan allerlei synoniemen.

Wanneer je een veelgebruikt begrip of woord neemt zoals bouw krijg je op Google miljoenen zoekresultaten en dan heb je wel heel veel concurrentie die allemaal bovenaan in Google willen komen. Probeer er daarom als het ware een beetje omheen te werken door de omschrijving/zoekterm uit te breiden, bijvoorbeeld: duurzame vierkante bouwstenen (onzin natuurlijk, maar het gaat hier om het voorbeeld). 

3. Gebruik je zoekwoorden voor webteksten, titels en afbeeldingen!


Nadat je de juiste zoekwoorden hebt gevonden verwerk je deze in de teksten op je website. Dit doe je om de teksten interessant te houden en zodat Google jouw website sneller laat zien als zoekresultaat. Het hoofdstuk, duurzame vierkante bouwstenen, zal met deze omschrijving als paginatitel goed gevonden worden als je zorgt voor bijpassende foto’s en de tekst waarin de term, duurzame vierkante bouwstenen, ook nog weer een paar keer voorkomt. Niet te vaak, want dan leest je tekst niet meer en ook de zoekrobots van Google waarderen dat niet.

Met deze tips heb jij je website in no time verbeterd!

4. Zorg voor een goede linkbuilding op je website
De betrouwbaarheid van je website wordt ingeschat door de hoeveelheid links die naar je website verwijzen. Een hogere betrouwbaarheid zorgt ervoor dat je sneller hoger in Google terecht komt. Ook interne links die naar een andere pagina op je website leiden zijn slim om te gebruiken. Zo blijft de bezoeker langer op je website en komt hij meer over je te weten.

5. Niet te veel tekst gebruiken
Je zou kunnen denken: ‘’Wannneer er héél veel informatie van mij op internet te vinden is, ziet Google mij vast eerder staan!’’. Zo ziet Google dat niet. Zie Google als een mogelijke klant en niet als een domme robot die je te slim af kunt zijn. Dat gaat je niet lukken. Gebruik alleen informatie die relevant kan zijn voor je klant en bedenk er niet te veel dingen omheen. Doe je dat wel dan zorg je er uiteindelijk ook voor dat er mensen op je website komen die eigenlijk helemaal niet interessant voor je zijn. Focus op je dienst/product en de juiste doelgroep.

Doe het niet zoals je hier ziet. 

6. Maak je pagina smeuïg en doe eens wat anders
Alleen maar lappen tekst is niet altijd even interessant om te zien. Daar ben je het wel mee eens toch? Stop de informatie die je kwijt wil een keer in een ander product zoals een video, animatie, afbeelding of pdf. Hierdoor maak je content leuker en sterker. Let wel goed op dat de benaming van de media die je wil toevoegen weer de juiste zoekwoorden bevat. Let op: niks doen is foute boel. Je krijgt dan de standaard benaming zoals test123.pdf, daar kan Google helemaal niks mee doen.

 

Een leuk idee is een infographic. Maak een uitleg of publiceer je jaarcijfers een keer in een andere vorm zoals je hier kunt zien.

7. Zorg voor een vast thema
Professionaliteit uitstralen? Zorg dan voor passende beelden, lettertypes en kleuren die bij je bedrijf passen. Het is altijd handig om deze stijl vast te leggen in een stijlboek en het gaat je uiteindelijk heel veel tijdswinst opleveren. Ook zorg je voor herkenbaarheid en een betrouwbaar gevoel bij je klanten.

8.Verspreid content op de juiste kanalen!
Zorg ervoor dat je regelmatig je content van je website deelt op social media. Op deze manier leid je meer mensen naar je website en laat je op social media zien wat je allemaal aan het doen bent. Ook kun je een link zetten op social media in je contactgegevens die direct naar je website leidt!

 

© Web-Bouwmeester

Met een professionele website van Web-Bouwmeester
begin je met een 4-0 voorsprong op je concullega's

Bouw samen met ons aan jouw toekomst met een professionele website

We ontvangen het liefst voor het intake gesprek wat basisgegevens van jou, zodat we ons vooraf al beetje een beeld kunnen maken. (Deze  gegevens gebruiken wij alleen voor het gresprek).

Wil je liever een face--to-face afspraak (op 1,5 meter) bij ons in het werkatelier, dan kan dat natuurlijk ook.  Bel dan ons via 038 33 179 49 voor het maken van een afspraak.

Website laten maken

Afspraak maken

Versturen

Hoe kun je online gemakkelijker scoren, waar liggen je kansen. Na onze gratis en vrijblijvende analyse weet je wat je moet doen!

Vul hieronder je website en e-mail adres in en je ontvangt binnen vier werkdagen een analyse uitdraai en een korte uitleg.

CONTACT

Bereikbaar op:
038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeester.nl

Naam: Web-bouwmeester.nl
Privacy Web-Bouwmeester & Bouwmeester Media

Naam: Web-Bouwmeester
Telefoonnummer: 038 33 179 49
E-mailadres: info@web-bouwmeester.nl
 
Adres: Bolwerk 11B
Stad/plaats: Kampen
Regio/staat: Overijssel
Land: Nederland
Postcode: 8261 EE
 
Openingstijden
Dag van de week: Maandag t/m Zaterdag
 
Openingstijd: 08.00
Sluitingstijd: 18.00