Van elke koop- of contactactie begint 93% met een online zoektocht

Goed vindbaar zijn!

Van elke koop- of contactactie begint 93% met een online zoektocht, een zeer doelgerichte actie, die vaak ook een koopsignaal blijkt te zijn. De zoekmachine bedient de zoeker vervolgens op maat en tovert de resultaten in volgorde van belangrijkheid op het scherm. Appeltje-eitje!
Dat is een marketingverandering van 180 graden. In de old skool marketing gaat het initiatief uit van een bedrijf. Old skool marketing is een verkoopsignaal aan een grote groep mensen, in de hoop dat er klanten tussen zitten.

Daarbij komt dat we in onze 24/7 maatschappij, drukker zijn dan ooit. In de meeste gezinnen hebben pa en moe een baan, moeten de kinderen bij voorkeur met de auto, heen en weer naar school, naar de sport en naar al die andere hobbies. Iedereen koestert zijn eigen tijd, juist omdat die eigen tijd, hard minder wordt. We zijn in een tijdperk belandt waarin mensen zelf willen bepalen, wanneer ze en wat ze, gaan doen. We hebben geen zin en geen tijd meer om ons allerlei reclame onder de neus geduwd te krijgen waar we niet om hebben gevraagd. We keren ons daar duidelijk vanaf. De sterke groei van on demand tv (NETFLIX, Videoland en Disney) maakt dat extra duidelijk.


Old skool marketingmiddelen zoals flyers, advertenties, reclameborden, zijn in het verleden beproefde marketingmiddelen gebleken.

Nu 70 procent van de mensen meer naar het mobieltje kijkt, dan naar elkaar, beginnen de resultaten van de old skoolmarketing in vergelijking met de online mogelijkheden bijna prehistorisch te lijken.


De nieuwe media bieden de mogelijkheid om heel specifiek een doelgroep te bereiken. Bovendien bieden de nieuwe media de kans om ook het goede moment te kiezen. Dit werkt uiteraard veel beter dan het te pas en te onpas 'schieten met een kanon' op een zo groot mogelijke massa.

Meer weten over Online doelgroepmarketing

Maar wat is contentmarketing nou precies? Netjes gedefineerd is contentmarketing het proces van het voortdurend produceren van waardevolle, relevante content, met als doel klanten te interesseren, te informeren en te betrekken bij jouw product, dienst en of bedrijf.

Samengevat kun je zeggen dat het alles is, wat jouw bedrijf doet om het bedrijfsverhaal te vertellen met als uiteindelijke doel klanten te werven. Dit maakt het wat simpeler, maar vergis je niet. Contentmarketing is veel meer dan zomaar wat berichten over je bedrijf op de social media plaatsen. Om met contentmarketing succesvol te zijn, moet je strategisch te werk gaan en dat begint met het maken van een goed plan.

© Web-Bouwmeester

Met een professionele website van Web-Bouwmeester
begin je met een 4-0 voorsprong op je concullega's

Bouw samen met ons aan jouw toekomst met een professionele website

We ontvangen het liefst voor het intake gesprek wat basisgegevens van jou, zodat we ons vooraf al beetje een beeld kunnen maken. (Deze  gegevens gebruiken wij alleen voor het gresprek).

Wil je liever een face--to-face afspraak (op 1,5 meter) bij ons in het werkatelier, dan kan dat natuurlijk ook.  Bel dan ons via 038 33 179 49 voor het maken van een afspraak.

Website laten maken

Afspraak maken

Versturen

Hoe kun je online gemakkelijker scoren, waar liggen je kansen. Na onze gratis en vrijblijvende analyse weet je wat je moet doen!

Vul hieronder je website en e-mail adres in en je ontvangt binnen vier werkdagen een analyse uitdraai en een korte uitleg.

CONTACT

Bereikbaar op:
038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeester.nl

Naam: Web-bouwmeester.nl
Privacy Web-Bouwmeester & Bouwmeester Media

Naam: Web-Bouwmeester
Telefoonnummer: 038 33 179 49
E-mailadres: info@web-bouwmeester.nl
 
Adres: Bolwerk 11B
Stad/plaats: Kampen
Regio/staat: Overijssel
Land: Nederland
Postcode: 8261 EE
 
Openingstijden
Dag van de week: Maandag t/m Zaterdag
 
Openingstijd: 08.00
Sluitingstijd: 18.00