De seo trends in 2020
Voice search in 2020seo trends

SEO in 2020: Dit je moet weten!

SEO 2020: Dit zijn de trends!

Er verandert elk jaar veel bij zoekmachines van Google andere zoekgiganten. Maar veel bedrijven onderschatten SEO nog regelmatig, maar het is toch echt heel belangrijk. SEO kan wellicht veel moeite en tijd kosten, maar je kan er wel jarenlang profijt van hebben. 

Voor een goede vindbaarheid is het noodzaak dat je SEO-kwaliteit optimaal is. Er zijn verschillende factoren die worden gebruikt om de kwaliteit van je content te beoordelen, zogenaamde rankingfactoren.  Dit zijn de factoren waar je het meest rekening

mee moet houden:

  • Teksten zijn gericht op je doelgroep
  • Spelling is juist en de pagina van je website is logisch ingedeeld
  • Gebruik de juiste zoekwoorden 
  • Zorg voor actuele, interessante en betrouwbare content
    (Je kunt hier bijvoorbeeld een keer inhaken op een speciale dag of kijken wat er op dit moment trending is)
Voice search in 2020seo trends

BERT-update / RankBrain
Afgelopen najaar heeft google de BERT-update uitgebracht
Google noemt het de belangrijkste update van de afgelopen vijf jaar. BERT staat voor Bidirectional Encoder Representations from Transformers. BERT helpt met het begrijpen van natuurlijke taal in plaats van SEO-geoptimaliseerde teksten op het web. Hierdoor ontstaan er uiteindelijk betere en betrouwbare zoekresultaten.


RankBrain is een nieuw signaal dat door Google gebruikt wordt om moeilijke zoekopdrachten beter te begrijpen. Ook bepaalt RankBrain mee welke plek de zoekresultaten krijgen in de rangorde. Om de bezoeker sneller en van betere antwoorden te voorzien, heeft Google dit nieuwe systeem ontwikkeld. Met behulp van artificial intelligence traint het algoritme zichzelf om patronen te herkennen. Als Rankbrain een onbekende zoekopdracht ziet, kan hij daarmee sneller inschatten welke woorden of zinnen een gelijksoortige betekenis of een onderlinge relatie hebben.


Visual search
Visual search betekend letterlijk visueel zoeken. Daar zijn verschillende tools voor. Zo heb je Google Image Search. Deze tool maakt het mogelijk om bepaalde foto’s te zoeken met de zoekwoorden die je hebt gebruikt. Het is dus belangrijk dat je een goede omschrijving bij alle afbeeldingen van je website zet. 


Google heeft Image Search ook al uitgebreid met Google lens. Hierbij ligt de nadruk op en vinden van informatie op basis van een foto. Relevante informatie van de foto zal dan worden weergegeven.

Voice Search
‘’Hey Google! Wat was het nieuws vandaag?’’ Een zin die we wellicht steeds vaker gaan horen in de huiskamers van iedereen. Google Home en andere smart speakers zijn sterk in opkomst en we kunnen er van alles tegen vragen. Omdat mensen op een andere manier praten dan SEO-teksten hebben we wat tips voor je om beter te scoren bij voice search . Schrijf op een natuurlijke spreektaal je SEO-teksten, geef een kort en duidelijk antwoord en focus meer op de zoekintentie van iemand.

Lokale SEO
Dit is een trend die steeds belangrijker wordt. Bijna de helft van alle zoekopdrachten hebben een lokale zoekintentie. Steeds vaker zoeken we even makkelijk op internet de kapper in de buurt op. Vroeger deden we dat in de telefoongids maar tegenwoordig is het heel makkelijk om dit op te zoeken. 


Lokale zoekresultaten worden afgestemd op de locatie waar jij je ongeveer bevindt. Google kan aan de hand van je IP-adres namelijk zien waar jij je ongeveer bevindt. Om in de lokale zoekopdrachten hoog te eindigen is het belangrijk dat je een Google Mijn Bedrijf- profiel hebt. Dit is een account op Google waar je alle gegevens van je bedrijf doorgeeft zodat de zoekmachine je bedrijf beter begrijpt.


Klik hier om naar Google Mijn Bedrijf te gaan  

(https://www.google.com/business/?ppsrc=GPDA2)

 
SERP
Met SERP probeert Google haar gebruikers op Google te houden. Wanneer je bijvoorbeeld een vraag stelt zoals: ‘’Wat is een synoniem?’’, laat Google gelijk het antwoord zien in een zogenaamde featured snippet. Onderzoek wijst dan ook uit dat steeds meer mensen op Google blijven en niet eens naar een andere site worden geleid. Richt je op vragen waar je lang en uitegebreid over kan vertellen.

© Web-Bouwmeester

Met een professionele website van Web-Bouwmeester

begin je met een 4-0 voorsprong op je concullega's

Bouw samen met ons aan jouw toekomst met een professionele website

We ontvangen het liefst voor het intake gesprek wat basisgegevens van jou, zodat we ons vooraf al beetje een beeld kunnen maken. (Deze  gegevens gebruiken wij alleen voor het gresprek).

Wil je liever een face--to-face afspraak (op 1,5 meter) bij ons in het werkatelier, dan kan dat natuurlijk ook.  Bel dan ons via 038 33 179 49 voor het maken van een afspraak.

Website laten maken

Afspraak maken

Versturen

Hoe kun je online gemakkelijker scoren, waar liggen je kansen. Na onze gratis en vrijblijvende analyse weet je wat je moet doen!

Vul hieronder je website en e-mail adres in en je ontvangt binnen vier werkdagen een analyse uitdraai en een korte uitleg.

CONTACT

Bereikbaar op:
038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeester.nl

Naam: Web-bouwmeester.nl
Privacy Web-Bouwmeester & Bouwmeester Media

Naam: Web-Bouwmeester
Telefoonnummer: 038 33 179 49
E-mailadres: info@web-bouwmeester.nl
 
Adres: Bolwerk 11B
Stad/plaats: Kampen
Regio/staat: Overijssel
Land: Nederland
Postcode: 8261 EE
 
Openingstijden
Dag van de week: Maandag t/m Zaterdag
 
Openingstijd: 08.00
Sluitingstijd: 18.00