Zo maak je schrijven voor online content makkelijk!

Maak jouw website weer aantrekkelijk

Je kunt blijven staren naar je scherm, maar de woorden voor jouw webpagina tikken zichzelf niet. Daarom blijft het constant een ding op jouw to-do lijstje, omdat je een pakkende pagina neer wilt zetten, maar je de juiste woorden maar niet vindt. Je kunt met veel passie praten over je werk, maar als je het op je website wilt uiten, lukt het niet. Gek? Nee hoor, dit is iets wat veel van je collega’s zullen herkennen. Schrijven voor het beeldscherm kun je leren. Kwestie van willen en gewoon doen! 

Tip 1: neem de tijd

Geef jezelf niet een uurtje de tijd om een pagina in elkaar te tikken. Je creatieve proces gaat zeker niét op gang komen als je er te veel druk achter zet. Mensen nemen gemiddeld slechts zeven seconden de tijd om te beslissen of ze iets de moeite waard vinden om verder te bekijken. Dan wil je zeker niks hebben staan wat gehaast is geschreven. Pak er bijvoorbeeld wat lekkers bij, sluit je af van storende factoren en laat jezelf maar eens gaan.Fouten vis je er later maar uit.

Tip 2: brainstorm voor je begint

Nee, je hoeft echt niet de potloden en stiften van je dochter, nichtje of buurmeisje erbij te pakken en een heus woordweb in elkaar te knallen. Maar bedenk wel goed welke woorden jij belangrijk vindt. Gebruik niet constant dezelfde (bijvoegelijke naam)woorden, maar ga ook opzoek naar sterke synoniemen. Met krachtige woorden verkoop je beter!

Tip 3: Raak met je woorden de gevoelige snaar

Emotie, beleving, passie zijn woorden die onze snelle, zakelijke maatschappij  een bijzondere betekenis hebben gekregen. Ze zeggen iets over de manier waarop jij jouw onderneming drijft en dus ook het nodige over het product dat jouw onderneming levert. Zakendoen, verkopen is  sinds mensenheugenis ook een kwestie van gunnen. Van iemand die je absoluut niet mag, zul je niet snel wat kopen. Zet jezelf of je bedrijf positief neer. Zorg dat de teksten lekker lezen, dat je goed en duidelijk overkomt bij de doelgroep die je natuurlijk zo uitgebreid mogelijk hebt beschreven.

Een winstgevende website in een handomdraai?

  • Haal meer leads binnen en maak klanten van je bezoekers (conversie);
  • Scoor gemakkelijk en goed in Google (SEO);
  • Pas gemakkelijk, snel en zonder technische kennis je website aan;
  • Maak je website het centrale punt van jouw marketing;
  • Altijd up-to-date en klaar voor de toekomst;
  • Automatiseer je onderneming zoveel mogelijk, zodat je minder zorgen hebt en een sterke focus. 
MENU

Waarom Web-Bouwmeester?
Wie zijn wij?
Referenties

AANMELDEN VOOR ONLINE TRAINING?

Meld je hier aan voor alle online trainingen.

CONTACT

Bolwerk 11B
8261 EE  Kampen
Nederland

038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeesters.com