Digitale eerste contact steeds vaker een kwestie van de juiste klik op het juiste moment

Goed vindbaar zijn! 15 September 2019

Waar je vroeger op zoek moest naar een bakkertje voor je ontbijt zoek je nu, wanneer je op vakantie bent, even snel op Google: “bakery near me” en hup, de bakkerij om de hoek verschijnt op je scherm, samen met alle andere broodzaken in de buurt. Dit werkt in je eigen woonplaats ook steeds vaker zo. Het eerste contact met jouw klant bevindt zich niet altijd in de winkel. Steeds vaker wordt het eerste contact met een lokale klant online gelegd. Zeker door mensen die nieuw zijn in de regio. Een beetje hetzelfde idee als wanneer je zelf op vakantie bent dus. 

Neem het volgende voorbeeld: een consument uit Zwolle heeft een nieuw bankstel nodig en zoekt op ‘meubelzaak Zwolle’. Met jouw woonwinkel wil je dan als een van de eerste opties tevoorschijn komen in Google, zodat je bij die eerste zoektocht je concurrenten al voor bent. In dit artikel geven we wat tips waarmee je lokaal beter zichtbaar bent in Google!

Lokaal kopen

Lokaal kopen is niet alleen makkelijk voor de consument, maar het geeft ook vertrouwen.  IN ge al van bijvoorbeeld schade kun je snel even binnenlopen zonder ver te reizen. Speel hierop in door gebruik te maken van foto’s met lokale beelden en voeg die toe in je advertenties. Ook woorden uit de regio kun je hiervoor gebruiken. Zo (h)erkennen mensen jouw bedrijf sneller als een lokaal en goed bedrijf. Organiseer bijvoorbeeld ook eens lokale acties in de winkel en geef daar online aandacht aan. Wat ideaal is aan het  online adverteren van tegenwoordig is dat je  de doelgroep nauwkeurig kunt afbakenen op basis van demografische kenmerken en interesses.

Gebruik ook de juiste opties van Google als je lokaal goed zichtbaar wilt zijn. Klinkt als iets ingewikkelds, maar als je er eens goed induikt, valt het uiteindelijk best mee. Een belangrijke stap in het lokaal zichtbaar maken van jouw bedrijf is het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf pagina. In bijna elke zoekopdracht neemt Google de locatie mee van de zoeker en geeft aan de hand daarvan zoekresultaten van lokale aard. Wanneer je jouw Google Mijn Bedrijf pagina goed hebt ingevuld laat Google bij zo’n zoekopdracht een kaartje zien met daarop jouw bedrijf en daarbij ook je openingstijden, adres, website en telefoonnummer. Doen, want dit levert veel lokaal bereik op! Wil je nog een stap verder gaan? Verdiep je dan ook eens in Google  360 fotografie en Google Shopping. 

Je lokale vindbaarheid kan flink omhoog

Waar je misschien verwacht dat je voor lokale bekendheid het best in de plaatselijke krant kunt adverteren, blijkt dat je ook online je lokale bekendheid flink omhoog kunt krikken met bovenstaande tips. Nog wat extra hulp nodig?  Web Bouwmeester helpt je graag op weg! 

Geschreven door: Herni Bouwmeester | content manager en redacteur

Een winstgevende website in een handomdraai?

  • Haal meer leads binnen en maak klanten van je bezoekers (conversie);
  • Scoor gemakkelijk en hoog in Google (SEO);
  • Pas gemakkelijk, snel en zonder technische kennis je website aan;
  • Maak je website het centrale punt van jouw marketing;
  • Altijd up-to-date en klaar voor de toekomst;
  • Automatiseer je onderneming zoveel mogelijk, zodat je minder omzetzorgen hebt en een sterke focus. 
MENU

Waarom Web-Bouwmeester?
Wie zijn wij?
Referenties

AANMELDEN VOOR ONLINE TRAINING?

Meld je hier aan voor alle online trainingen.

CONTACT

Bolwerk 11B
8261 EE  Kampen
Nederland

038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeesters.com