Content en contentmarketing

Contentmarketing is zo oud als reclame en marketing zelf. Contentmarketing is jouw bedrijfsverhaal vertellen aan een ieder die het maar horen wil, via alle denkbare kanalen. Wat is daar nieuw aan? Volgens mij zijn alleen bepaalde kanalen, zoals de social media, nieuw. Die sociale media vereisen wel een heel andere aanpak.

Ziel en zaligheid

De online wereld kan vreemd overkomen. Mensen gedragen zich overdreven sociaal en extreem extravert, delen ziel en zaligheid. Als jouw puppy eindelijk zindelijk is, maak je een foto van zijn eerste bruine hoop in het groene gras en die deel je deze content opgetogen met al je online vriendjes en vriendinnetjes. In het echte leven komt het niet zo over als je je buurman enthousiast attendeert op de eerste hoop hondekak van je puppy in de buitenlucht.

Oudewetse gunfactor

Andersom werkt het ook niet. Gedraag je je op de social media net zoals in het echte leven bereik je weinig. Ondernemers die er op de social media direct inknallen met twee-halen-een-betalen en kope-kope als content, gaan online niet scoren. Zinloze ijskoude acquisitie.
Online moet je juist veel energie steken in de oudewetse gunfactor, in je 'like ability'. Absoluut een onmisbaar onderdeel in je content marketingplan. Volstrekt logisch, want als jij iemand niet mag, ligt zakendoen met die persoon, niet voor de hand.
Content marketing is ook bewijzen dat je een vakman bent, weet waar je het over hebt en bereid bent waardevolle informatie met je klanten/je fans te delen.

Tijd

Ander puntje van aandacht  bij het produceren van de juiste content is tijd. Content marketing kost tijd. Dat moet je in je bedrijfsvoering inplannen of uitbesteden. Een keuze om goed over na te denken, zeker als je weet dat we volgens recente onderzoeken online meer tijd zoet brengen dan offline..... Je totale online presentatie en jouw verhaal naar buiten, jouw PR, jouw content marketingen dat in videos, teksten of geluid , zijn minstens zo belangrijk geworden als je stenen bedrijf en je real life presentatie.

Een winstgevende website in een handomdraai?

  • Haal meer leads binnen en maak klanten van je bezoekers (conversie);
  • Scoor gemakkelijk en goed in Google (SEO);
  • Pas gemakkelijk, snel en zonder technische kennis je website aan;
  • Maak je website het centrale punt van jouw marketing;
  • Altijd up-to-date en klaar voor de toekomst;
  • Automatiseer je onderneming zoveel mogelijk, zodat je minder zorgen hebt en een sterke focus. 
MENU

Waarom Web-Bouwmeester?
Wie zijn wij?
Referenties

AANMELDEN VOOR ONLINE TRAINING?

Meld je hier aan voor alle online trainingen.

CONTACT

Bolwerk 11B
8261 EE  Kampen
Nederland

038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeesters.com