Van elke koop- of contactactie begint 93% met een online zoektocht

Goed vindbaar zijn!

Van elke koop- of contactactie begint 93% met een online zoektocht, een zeer doelgerichte actie, die vaak ook een koopsignaal blijkt te zijn. De zoekmachine bedient de zoeker vervolgens op maat en tovert de resultaten in volgorde van belangrijkheid op het scherm. Appeltje-eitje!
Dat is een marketingverandering van 180 graden. In de old skool marketing gaat het initiatief uit van een bedrijf. Old skool marketing is een verkoopsignaal aan een grote groep mensen, in de hoop dat er klanten tussen zitten.


Daarbij komt dat we in onze 24/7 maatschappij, drukker zijn dan ooit. In de meeste gezinnen hebben pa en moe een baan, moeten de kinderen bij voorkeur met de auto, heen en weer naar school, naar de sport en naar al die andere hobbies. Iedereen koestert zijn eigen tijd, juist omdat die eigen tijd, hard minder wordt. We zijn in een tijdperk belandt waarin mensen zelf willen bepalen, wanneer ze en wat ze, gaan doen. We hebben geen zin en geen tijd meer om ons allerlei reclame onder de neus geduwd te krijgen waar we niet om hebben gevraagd. We keren ons daar duidelijk vanaf. De sterke groei van on demand tv (NETFLIX, Videoland en Disney) maakt dat extra duidelijk.
Old skool marketingmiddelen zoals flyers, advertenties, reclameborden, zijn in het verleden beproefde marketingmiddelen gebleken.

Nu 70 procent van de mensen meer naar het mobieltje kijkt, dan naar elkaar, beginnen de resultaten van de old skoolmarketing in vergelijking met de online mogelijkheden bijna prehistorisch te lijken.
De nieuwe media bieden de mogelijkheid om heel specifiek een doelgroep te bereiken. Bovendien bieden de nieuwe media de kans om ook het goede moment te kiezen. Dit werkt uiteraard veel beter dan het te pas en te onpas 'schieten met een kanon' op een zo groot mogelijke massa.

Meer weten over Online doelgroepmarketing
Maar wat is contentmarketing nou precies? Netjes gedefineerd is contentmarketing het proces van het voortdurend produceren van waardevolle, relevante content, met als doel klanten te interesseren, te informeren en te betrekken bij jouw product, dienst en of bedrijf.

Samengevat kun je zeggen dat het alles is, wat jouw bedrijf doet om het bedrijfsverhaal te vertellen met als uiteindelijke doel klanten te werven. Dit maakt het wat simpeler, maar vergis je niet. Contentmarketing is veel meer dan zomaar wat berichten over je bedrijf op de social media plaatsen. Om met contentmarketing succesvol te zijn, moet je strategisch te werk gaan en dat begint met het maken van een goed plan.

Een winstgevende Marketing machine in een handomdraai?

  • Haal meer leads binnen en maak klanten van je bezoekers (conversie);
  • Scoor gemakkelijk en hoog in Google (SEO);
  • Pas gemakkelijk, snel en zonder technische kennis je website aan;
  • Maak je website het centrale punt van jouw marketing;
  • Altijd up-to-date en klaar voor de toekomst;
  • Automatiseer je onderneming zoveel mogelijk, zodat je minder omzetzorgen hebt en een sterke focus. 
MENU

Waarom Web-Bouwmeester?
Wie zijn wij?
Referenties

AANMELDEN VOOR ONLINE TRAINING?

Meld je hier aan voor alle online trainingen.

CONTACT

Bolwerk 11B
8261 EE  Kampen
Nederland

038 33 179 49
info@web-bouwmeester.nl
www.web-bouwmeesters.com